Sommar Sommar härliga tider

Sommar tider är härliga tider, sommarlovet börjades i måndags och det har varit en toppen vecka med en längtan efter södag men ändå så har nervösiteten funnits där. Veckan har gått till plugg och stecka på solbrännan i lekparken med lekaknde barn och trevliga besök men ännu är det en bitt kvar innan man fåt den där perfekta solbrännan inför kommande bröllopsdag. Barnen har haft roligt och vi har haf en massa skoj med skogs promenader och lekparkshäng, men vi har även längtat efter att denna söndag skulle komma för just idag var det första gången barnen träffade deras morfar, vi hade blandade känslor inför denna träff sen jag senast träffade min pappa och hans familj men det vart en toppen dag och barnen fick en varsin present åh oj vad glada dom va över att få träffa sin morfar och hans fru Gunilla men också deras morbröder Adam och Emil. Dom lekte skrattade och hade så roligt och efter att dom åkt hem så vart det redan tjat på att få träffa dom igen men nästa gång så får vi åka och se hur dom har det hemma hos dom.
 
 
Sommaren är en toppen period under hela året och fotograferande blir bara mer och mer, barnen älskar sommaren lika mycket som jag att få springa barfota i det ljuvligt gröna och sköna gräset, att få den där kitlande känslan under fötterna när man springer över gräsmattan. Skolan rullar vidare trots sommarlov men vad gör det så länge skolan får sin tid så har jag all tid i världen att få njuta av det fina soliga dagarna med kidsen och skjuter städandet till regniga dagar men nu äntligen så är lägenheten skinande ren och nästan i sin perfektion för att bara vara ute jämt men nu är vi inne på sista veckan i denna kurs men även inne på första på nästa så det springer iväg och snart är jag klar med denna utbildningen så jag sedan kan påbörja nästa men jag kanske har fått turen till ett sommar jobb så vi får väl se hur det ser ut, det lät då väldigt lovande när jag pratade med dom i lurer sist. Nu ska jag njuta av det resterade av denna Söndag som varit lite halvt regning men solen har visat sin fina sida sådär mellan skurarna den lyser fortfarande lite grann så jag ska passa på att njuta lite extra och skriva lite på sista uppgiften för Socialpedagogiken.
 
Ha en toppen fin sommar alla läsare så skriver jag igen sådär mellan omgångarna. Kramar från dalarna! =D

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback