Live in the moment and not the past




Klockan tickar strax efter 19.00 och alla dom stora barnen sitter och pysslar med pappaG i köket. Det dom pysslar med är fönsterfärgen vi köpte för evigheter sedan som nu ska få lite användning men snart är det dags för sängen för imorgon är den ännu en dag på inskolningen som föresten går så sjuk bra att det blir nog bara inskolning på dagis veckan ut sen är dom färdiga för en hösttermin med massa bus och nya saker att lära.
 
Lova växer och blir större för var dag som går, imorgon är hon hela 15 veckor och hon bara lyser av skönhet. Hon är mitt fjärde barn gjord av kärlek och en massa får hon av precis alla, hon är älskad till tusen och har funnits här med oss i tre månader och det går inte att beskriva med ord egentligen vad man går igenom när man får ett nytt litet barn. Allt är så underbart och varje framsteg får ögonen att tåras en skvätt.
 
Plugget och skolarbetet rullar vidare och den första kursen avslutas den 21 September så det är bara full fart nu fram till 4 Oktober 2013 då jag kommer att vara färdipluggad för denna kurs och ut på jobbsökande lite grann innan nästa kurs ska på börjas. Vägen till drömjobbet är lång men med en underbar familj som jag har så kommer den nog inte vara så långt borta. Utbildningen jag går nu för er som inte vet är Omvårdnad med fördjupning i psykiatri inriktning komplementärmedicin.
 
Nu ska jag kika in i pysselstugan och sen tvätta av Lova lite för att göra henne klar för sängen och sedan är det alla barnen som ska göras klara för sängen sen gör vi kvällen och jag myser ner mig i soffan en stund innan Lova somnar för natten.
 
Hoppas att ni läsare har haft en toppen dag och kanske med lite mer sol än vad jag har haft. Kramar från Dalarna!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback