Semester ute på landet

Hej på er alla fina läsare där ute, nu har det varit ett långt uppe håll från min sida så det får jag be om ursäkt för men nu ska vi nog hinna med några inlägg skulle jag tro.
 
Det är Söndag och regnet bara faller mot backen där ute men jag klagar inte för det, det har varit sol i ett par dagar med mycket värme, bad och glass så nu var det dags för lite fult väder så vi kan få tillbaka solen igen och fortsätta sommaren och mini semestern hemma hos barnens farmor ute på landet. Barnen älskar att vara här och vi håller inte klockan i tid för sängen eller någonting så dom får leka tills det känns att nu är det dags för sängen sen somnar dom allihopa så fort dom fallit mot kudden ungefär och lika så gör jag också när jag väl fått mig själv i sängen. Det är så underbart att bara få komma bort och inte göra någonting annat än att leka med alla barnen och bara njuta av att vara bland nära och kära. Just nu ligger Alvin och Lova och sover Tilda leker med Lovisa och Oliver fick följa med pappa G till affären för lite handel av bla. bröd och mjölk som går år som smör i solsken. Jag själv njuter ara av tystnaden och lugnet innan det är dags för nästa pass av lek och bus.
 
I Onsdags så var det ännu en tid på vårdcentralen med Lova och hon växer så det bara knakar om det, ammningen fungerar helt utmärkt och hon tycks växa otroligt av bara det då hon har gått upp näst in till 600gram på en vecka och en halv vecka. Så nu är min lilla flicka inte längre den lilla tjejen som kom till oss den 23 Maj med 3580gram och 50cm utan en liten flicka på 5225gram och 56cm lång. Hon har utvecklats någonting så otroligt och hon har sina dagar då hon inte sover någonting alls nästan då hon bara vill vara med och titta, prata, skratta och le men sen har hon såna dagar som idag då hon sover vaknar äter mat och somnar om igen och sover sedan ett par timmar till innan hon spenderar hela kvällen vaken innan hon sover igen för natten.
 
Nu ska jag stänga av datorn och bara kopla av lite kanske ta en lite sovstund innan Alvin ska vakna. Men ni får ha en fortsatt toppen toppen dag. Kramar!!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Monia - mamma till Tuvalie

vilka härliga bilder :)

2012-07-17 // 14:01:43
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se
» linah

söt header!

2012-08-03 // 01:42:21
URL: http://linaheve.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback