Söndag

Dagen började när klockan var 6.40, då klev jag ur sängen för jag klarade absolut inte av att sova mer. Näsan var helt igen täppt och halsen gjorde så extremt ont så jag kunde ingenting annat göra än att kliva ur sängen och göra en kopp te för att försöka få igång kroppen på nytt efter en natt med inte så mycket vila. Det här att sluta med nässprayen var inte lika lätt iår som förra året så efter att ha gått nästan en och en halv dag utan så gav jag med och pappa G var tvungen att köpa en ny då jag hade gjort slut på den jag hade och då hade jag tänkt sluta men nej så vart det inte denna gång så vi får testa igen nästa helg och se om det fungerar lite bättre då. Just idag så tog det het kål på mig och jag har inte kunnat gjort någonting, allting jag har försökt göra har slutat i andnöd och flåsande så det fick räcka med två dagar för imorgon så måste jag få någonting gjort det ser ut som en bomb slagit ner lite här och var även fast vi hållit efter så det ska bli skönt att få röra på sig som vanligt igen.

Alla barnen ligger och sover i varsin säng och Alvin han är så snart tillbaka till det normala igen efter nästan två veckor med hosta, snor och feber till och från, så nu sover han i sin egen säng igen och jag kan njuta av den där extra lilla platsen i sängen så jag inte behöver trängas med väggen.

Det har varit helg och jag tog ledigt från bloggen helt och hållet, i Fredags så var det så pass fint väder när vi vaknade att jag klädde på alla barnen kläder och så gick vi ut i solen och lekte. Jag han ränsa i rabaten utanför som vi har och där fick jag till min syn att det har vuxit upp massa tulpaner som inom någon vecka kommer att blomma ut och ge våren det där lilla exta som får en att bara längta så mycket till sommaren.

Lördagen spenderade jag hemma hos bästa Isabelle då jag hade rensat i garderoben bland alla små pojkkläder så hon fick sig ett helt gäng så nu är hon underhålld tills hon får sin lilla William i April och jag får gå och vara lite avis till jag får min mini. Men annars så förövrigt så har hegen varit toppen och jag ser fram emot en ny vecka och även det är April snart här vilket betyder att jag snart går från 21år och trebarnsmamma till 22år och näst in till fyrbarnsmamma, gud vad jag längtar till Maj och sommaren att vara gravid på soliga dagar är inge roligt. Det blir varmt och allting känns liksom helt plötsligt mycket jobbigare.

Nu ska jag fortsätta måla mina naglar och sen blir det kvällmat och lite film mys innan sängen imorgon r det dagis igen och jag ska lämna dom då pappa G börjar jobba tidigt och hemma är dom less på att vara efter att varit ledig sen i Torsdags. Hoppas att ni läsare har haft en toppen helg med en massa sol. Kram och godnatt från mig!


Idag blir föresten min lilla prins 11 månader snart 1år och sen blir han storebror det ska bli spänande och se vad han tycker om det. När dom andra barnen fått ett nytt syskon så har dom varit lite äldre så det ska bli roligt att se vad Alvin säger om detta =) Men annars så är han en riktigt lite solstråle och med fyra tänder och kan säga mamma och pappa och tagit sina första steg redan så är jag riktigt stolt över han ♥

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback