Vardagen har bara precis börjat



Det är Onsdag och idag känner jag verkligen hur vardagen har kommit tillbaka, dagis vart det inget av utan dom blev lediga till slut då Tilda har en "jag vill inte dag" och bara trottsar emot och gör inte all som man själv vill så när vi väl var klara och hade börjat gå till dagis tar jag upp telefonen för att kolla vad klockan är och inser att det är ingen ide att gå till dagis för jag skulle hinna gå dit lämna dom och hem igen sen skulle jag ha kunna äta frukost i 20 minuter och sen behövt gå för att hämta dom så vi struntade i det och ringde och gjorde dom lediga och tod oss ett par vändor med pulkan i gropen istället. Barnen tyckte iaf att det var lika roligt även fast jag så på Oliver att hans dag var helt förstörd då han absolut älskar att vara på dagis men efter att Tilda förstört hans dag så gjorde jag den så mycket bättre med pulka åkning och glasspinne på väg hem.

Nu sitter jag här och hör hur dom skrattar och leker dom leker där inne i Tildas med alla matleksaker och kastar de vilt omkring sig, känner på mig att snart slutar det i skrik och bråk men så länge dom är nöjda och glada för stunden så är jag det. Efter en hel dag med bara klagomål och gnäll så är jag nöjd med iaf 10 minuter i min egen tystnad innan Alvin vaknar från sin middagslur men jag har iaf hunnit med att städa upp i Olivers rum efter ett saftkalas där inne och dammsugit och torkat i vardagsrummet så jag är nöjd med dagen trots omständigheterna med en trottsig liten tjej.

jag tror nog att jag hör att en liten pojke vaknat och ropar efter att få komma upp så nu ska jag gosa lite med en nyvaken Alvin och sen sätta fart på en diskmaskin.

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback