Alone time for me

Det är Lördags kväll och solen har visat sina strålar precis hela dagen, Tilda och Oliver ska sova hos sin mormor ikväll och vad det lät som så skulle dom baka kakor och göra en massa kul tillsammans. Det är väldigt sällan Oliver sover borta och Tilda sover inte helle borta så mycket nu längre då hon inte har någon innebandy mera. Så båda två av barnen så verkligen fram emot det och Oliver har tjatat hela dagen på att mormor skulle komma och åka bilen är en av det bästa sakerna han vet. Själv så ska jag njuta av en kväll med en liten Alvin bara och vi ska ta och kliva in i duschen och sen somna tidigt denna kväll och det ser jag verkligen fram emot. Han är trött redan nu men med lite välling i magen så ska han bli på lite bättre humör och varför inte till lite Igelpigel på tvn så just nu ligger han i sin puff och dricker upp sin välling och njuter av tystnaden skulle jag tro.
Pappa G jobbar idag och det göt han även imorgon men han börjar inte för kl 17 så lite tid för familjen har han hunnit med idag och vi började med lite sovmorgon imorse och sen var det frukost och kläder på, ut i ishalkan som kommit fram nu när snön håller på att smälta och även alla dessa pölar som gör att man inte vill igentligen men det är ju Lördag och godis är vad barnen har sett fram emot och även mjölken hade tagit slut så 6 liter mjölk och 4,5 lite dricka till mig som helt plötsligt börja tycka om drickan Sprite. Gravid cravnings skulle jag säga med andra ord då jag i vanliga fall skulle välja cocacola över det och fanta är fortfarande inte en av mina favoriter då jag oftast får ont i huvudet av att dricka det.

Nu ska jag göra Alvin sällskap på golvet brevid puffen innan han somnar sen blir det en varm dusch och mysa till en film innan sängen kallar. Hoppas att ni har haft en underbarrt solig Lördag som jag. Kram!!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback