1 December

Idag är det första December och här i Dalarna ligger den vita snön fint på marken och i alla träden, denna fina soligt kalla vita Lördag har vi dock spenderat inne dock men vi har hållit oss underhålla med en hel del. Tilda är hos sin mormor för lite kvalitets borta medans vi här hemma har städat och jag har gjort lite studier men nu vaknas sängen för dom allra minsta och Oliver hugger just nu in på sin lyxiga kvälls mat framför en toppen film han själv valt.
 
Vardagen har rullat vidare dessa veckor jag inte bloggat någonting och det var varit en hel del plugg för min del och barnen har haft en massa roliga dagar på dagis som nu i veckan så har dom haft en dag på teatern och en dag med pyjamas party på dagis så dom är riktigt nörja och glada. Jag har tagit mig ännu några kurser närmare slutet och påbörjade ännu en ny kurs i Måndags som håller på ända fram till slutet av detta år sen är nästa kurs efter det så här blir det inte jullov för min del men vad gör det prioterar man rätt så kan man ha all tid i världen för att spendera dagar ute i pulkabacken med barnen så dom skratta tills dom fått ont i magen.
 
Lova vart hela 6 månader nu för en vecka sen och hennes utveckling bara springer, bara igår gjorde hon det ofatbara och började åhla sig framåt så nu är det full fart på henne så det dröjer väl inte förens hon springer runt hon också här hemma. Hon har blivit så stor och snart vankas den där jäkla sprutan också men det ska nog gå lika bra som sist skulle jag tro.
 
Alvin han blir bara större och större och lär sig fler och fler ord för var dag som går, det är så roligt att se han utvecklas och bli en stor pojke, Oliver och hans språka och vuxit med elefant steg och har kommit så långt i språker bara på ett helår och han blir så glad av att få prata och vara med och bestämma nu när han kommit underfund med hur han ska över ta Tilda med bara några få ord.
 
Tilda går ju sista året på dagis nu så vi har börjat kika runt på olika förskolor där hon kan tänkas börja så med lite tur kanske hon får börja på den vi satt henne i kö för men annars så finns det ju fler att kolla på om det inte skulle bli så men hon är så glad och att börja lekis ser hon fram emot och vill lära sig en massa saker.
 
Förra veckan så tog vi lite kort för att sedan kunna skicka ut årets julkort så jag ska dela med mig utav några enskilda foton, sen så ska jag återgå till lite städning innan det är dags att kliva in i duschen för att kunna avsluta denna Lördags kväll. Hoppas att ni har haft en toppen första December. Kramar från mig!

 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» kristin

Idag fyller jag år :) hihihi

2012-12-10 // 17:23:21
URL: http://vackrasol.blogg.se
» Alice :) ♥

Jätte fin blogg! <3

2013-01-12 // 17:28:54
URL: http://allibrall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback